Rabu, 1 September 2010

Superman vs Yahudi

Hmm..aku sbenrnye de satu perkara yg aku rse ptut dikongsi bersama..
kali ni entry aku agak bosan la..
MySpace
hmm lau nk bce trus kn..x nk, leh kuar..nmpk sign exit kt situ??? kuar ikut situ k...
hmm spe mint cter2 cm
 power rangers

 bat man

 kluang man
  superman
di sebalik sumer cter tu ader mkne tersirt lau korg nk tau..
hr tu aku de tengok jejak rasul

kisah tentang nabi Yaakob dan Yahudi atau Israel..

aku pun balik bergoogle la psl tu..

hmm tp aku x dpt nk search spenuhnye pasl kisah tu,,

tp aku dpt stu cerita yg membongkarkn kisah superman..

aku rse sumer knal superman yg bodoh tu,,

yela mau x bodoh

org pkai spende kt dlm die pkai kt luar,, lau mhal x pe gak..ni aku tengok kt psr mlm blambak je,,

nk dijadi kn story,

superman ni berasal dr komik, x cye cbe bce kt bwh ni:

Komik pertama Superman muncul pada bulan Jun 1938. Hari ini Superman dianggap hero semua kaum di dunia. Begitu kuat pengaruh Superman dalam meningkatkan darjat bangsa Yahudi, hinggalah kedua-dua pelukis itu telah dimasukkan sebagai salah seorang 100 orang Yahudi yang paling berpengaruh di dunia dalam senarai yang dibuat oleh Michael Shapiro. Malah dalam buku The Jewish Contribution to the 20th Century yang disusun oleh Alan Symons, nama kedua-dua pelukis ini juga dimuatkan.

so x cye kt aku lg?? korg leh search laman web ni tuk thu kisah selnjutnya

hmm..

TIDAK banyak orang yang tahu bahawa "Superman" sebenarnya watak yang dicipta untuk menaikkan semangat bangsa Yahudi.

Watak Superman "dihidupkan" oleh dua orang pelukis komik bernama Jerry Siegel dan Joseph Shuster.

 Ketika itu mereka memerlukan satu lambang yang kuat untuk melonjakkan morale bangsa Yahudi. Lalu mereka mencipta watak "Kal-El" yang bermakna "Tuhan" dalam bahasa Hebrew. 

Superman hanyalah salah satu daripada sekian banyak imej, lambang dan simbol yang sebenarnya memberi kekuatan, maruah dan digniti pada bangsa itu.

Bangsa Yahudi sedar jumlah mereka tidak banyak, dan prasangka dunia terhadap mereka begitu kuat. Maka itu mereka harus mencari pendekatan lain untuk memungkinkan mereka dihormati dan dianggap penting. 

Sebutkan apa sahaja bidang dari dunia perbankan hingga penciptaan jeans yang dikenal sebagai Levis orang Yahudi ada di belakangnya.

Bagaimanakah sebuah negara kecil yang bernama Israel yang penduduknya tidak lebih enam juta orang mempunyai pengaruh yang begitu besar ke atas dasar negara sehebat dan sebesar Amerika Syarikat (AS)?

 Kita semua tahu dasar luar AS terutamanya terhadap Asia Barat ditentukan oleh Israel dan bangsa Yahudi yang amat kecil bilangan mereka di AS. 

sekian cerita aku tentang Israel yg kejam..dan superman yg bodoh







2 ulasan: